Tyrimas atskleidė: lietuviai nepakankamai rūpinasi savo saugumu kelyje

Saugumo kampanijos „Užsisek saugos diržą autobuse“ iniciatorius tarptautinių maršrutų operatorius „Lux Express“ atliko keleivių apklausą. Paaiškėjo, kad tik 71 proc. lietuvių užsisega saugos diržus važiuodami automobiliu, o autobusu – vos 36 proc. respondentų. Rezultatai rodo, kad lietuviai, lyginant su kitomis Baltijos šalimis, mažiausiai rūpinasi savo saugumu kelyje.

Pagal apklausos duomenis galima spręsti, kad Lietuvos gyventojai nėra tinkamai informuojami apie pagrindines Lietuvos kelių eismo taisykles (KET) ir tai, kaip jie gali užtikrinti savo ir aplinkinių saugumą kelyje. Net 9 proc. keleivių galvoja, kad saugos diržai autobuse nėra reikalingi, o daugiau nei 5 proc. kaip priežastį, kodėl jie nesegi saugos diržų autobuse, įvardija savo įsitikinimą, jog keleiviams negresia baudos už šios taisyklės pažeidimą.

„Atlikdami apklausą pastebėjome, jog visuomenė arba nėra pakankamai informuojama, arba nepaiso saugumo reikalavimų. Kaip viena iš pagrindinių priežasčių buvo įvardyta tai, kad segėti saugos diržus nėra patogu (49 proc.). Tačiau svarbu pabrėžti, kad autobusuose, kuriuose įrengti saugos diržai, kaip ir automobiliuose, privaloma segtis saugos diržą. Keleiviai, o ne vairuotojas prisiima atsakomybę už šio įstatymo nepaisymą“, – teigia „Lux Express Lietuva“ direktorius Tomas Kaziliūnas.

Apie tai, kad lietuviai dar per mažai rūpinasi savo saugumu, rodo iškalbingi skaičiai. Pagal apklausos rezultatus, važiuojant autobusu diržų niekada nesisega net 16 proc. keleivių. Trečdalis (35 proc.) retai arba niekada diržų neseginčių autobusų keleivių pripažino, kad apie saugos diržų naudojimą net nepagalvoja.

Lietuvių saugaus elgesio kelyje paradoksai

Kelių ir transporto tyrimų instituto saugaus eismo skyriaus viršininkas Mindaugas Katkus įžvelgia paradoksą, kalbėdamas apie lietuvių saugumo kelyje įpročius. „Lyginant su kitomis Europos šalimis, lietuviai yra pirmūnai, kurie dažniausiai segasi saugos diržus priekinėse sėdynėse, tačiau tuo pačiu metu lietuviai yra ir atsilikėliai, kurie nesisega diržų automobilio gale, – sako saugumo ekspertas, kuris tą patį paradoksą pastebi ir autobusuose. – Viena iš hipotezių, kodėl keleiviai nesisega saugos diržų, yra ta, kad automobilių gamintojai net kelis dešimtmečius neįrenginėjo diržų automobilių galinėse sėdynėse. O naujų automobilių gamintojai tam tikra prasme tęsia šią tradiciją ir priekinėse sėdynėse neužsisegus diržo, pasigirsta įspėjamasis signalas, o gale neprisisegus – jokios reakcijos.“

Apie būtinybę keisti blogą įprotį galinėse automobilio sėdynėse arba autobusuose nesisegti saugos diržų, kalba ir „Amplius LT“ vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova.

„Daugybė tyrimų įrodė, kad avarijos metu neprisegtas žmogus gali patirti rimtesnius sužalojimus ir savo kūnu sužaloti kitus keleivius. Tik mes visada esame įsitikinę, kad taip gali nutikti kitiems, bet ne mums ir dėl to šį kartą galima nesisegti saugos diržų. Saugos diržo užsegimas užima vos kelias sekundes, bet jo nenaudojimas gali brangiai kainuoti“, – sako vairavimo instruktorė.

Apie tyrimą:

Spalio mėnesį buvo atlikta „Lux Express“ keleivių apklausa Rytų Europos valstybėse, kurios metu apklausta beveik keturi su puse tūkstančio keleivių.

Apklausos metu Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Rusijoje buvo pastebėta, jog lietuviai mažiausiai rūpinasi savo saugumu. Apžvelgus atsakymus matyti, kad tik 37 proc. autobusu keliaujančių lietuvių visada segasi saugos diržus. Palyginimui, Latvijoje autobusuose saugos diržus nuolat segi 49 proc. keleivių, Rusijoje – 50 proc., o Estijoje – 53 proc. respondentų.

Taigi, Lietuvos autobusų keleiviams labiausiai reikia pasitempti formuojant saugumo įpročius. O važiuodami automobiliu, mažiausiai saugos diržais naudojasi Rusijos keleiviai – 61 proc. Lietuvoje šis skaičius siekia 71 proc., Latvijoje visuomet saugos diržus segi 74 proc., o Estijoje – net 89 proc. keleivių.

zenpr.lt
saugosdiržai autobusas
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Technologijų lyderė „Tele2“ pristatė kartu su fotografu Karoliu Januliu sukurtų nuotraukų parodą „Šimtmečio raidynas“. Iš paukščio skrydžio užfiksuoti šalies vaizdai, primenantys lietuviškosios abėcėlės raides – dovana Lietuvai Šimtmečio proga. „Lietuvos gamta ir senoji kalba yra tai, kuo mes kiekvienas didžiuojamės. Šimtmečio proga nusprendėme šiuos du dalykus sujungti, pasitelkdami fotografiją ir technologijas, o nuotraukas padovanoti – jomis kaip elektr...
Laisvalaikis
Lapkritį ypatingą poveikį turės Veneros planeta. Ji darys įtaką ne tik jaučiams, bet ir jų artimiesiems. Kuo dažniau būkite su artimaisiais, jie padės atsipalaiduoti ir įgauti naujų jėgų. Atstačius dvasinę pusiausvyrą bus lengviau spręsti šeimynines ir darbines problemas.  Neskubėkite, veikite sąmoningai. Lapkritį palankus metas padidinti savo pajamas. Norintiems atgauti dvasinę pusiausvyrą žvaigždės suteiks motyvacijos ir palankių galimybių. Tačiau neleis...
Laisvalaikis
Lapkritis avinams nusimato gana dinamiškas, todėl kuo daugiau ilsėkitės. Dabar palankus metas keliauti, ypač ilgesniam laikui. Atostogos padės atgauti jėgas. Jeigu neturite galimybės išvykti ilgesniam laikui, išnaudokite savaitgalius. Dabar palankus metas finansų ir asmeninio gyvenimo srityse. Suklydę nepasiduokite. Saulė, kuri įprastai Avinams pridaro problemų, lapkritį stengsis sugriauti jūsų planus, tad stenkitės būti pakankamai atidus ir atsargiai rink...
Įvykiai
Seimas pradėjo svarstyti socialinės apsaugos ir darbo ministro Lino Kukuraičio pristatytas Išmokų vaikams įstatymo pataisas, kuriomis siūloma nuo kitų metų pradžios vaiko pinigus už kiekvieną vaiką didinti nuo 30 iki 50 eurų. Teikiamos pataisomis taip pat siūloma suvienodinti išmokos dydį, kuri mokama vaikams, augantiems nepasiturinčiose ir gausiose šeimose, ir nepriklausomai nuo vaikų amžiaus kiekvienam vaikui skirti po 20 eurų priemoką. Tokiu atveju nepa...
Įvykiai
Lietuvoje kasmet įvyksta apie 2500–3000 eismo įvykių, kai susikerta transporto priemonių ir laukinių gyvūnų keliai. Vienas juodžiausių laikotarpių eismo dalyviams būna spalį, nes tada žvėrių migracijos sezonas pasiekia piką. Nors šalyje nemažai investuojama į specialias priemones vairuotojams apsaugoti nuo šių susidūrimų, tokie sprendimai gelbsti ne visada. Gyvūno elgesį sunku prognozuoti Tokių incidentų tikimybė ypač išauga tamsiuoju paros metu užmiesčio...
Sveikata
Širdis daužosi kaip pašėlusi, prakaitas teka upeliais, be realaus pagrindo kankina mirties baimė – tai pagrindiniai panikos priepuolių požymiai. Dauguma mano, jog šiuos priepuolius lemia fiziniai veiksniai ir gyvena baime, kad priepuolis pasikartos. Lara grįžo į savo gimtąjį miestą. Buvo pora laisvų savaičių laikui su draugais, šeima, ramybe, tačiau tas negeras jausmas viduje augo. Žiūrėdama televizorių Laura pajuto kylant karštį. Panika užvaldė merginos k...
Laisvalaikis
Nors vasara išlieka populiariausias atostogų laikas, kelionių pardavimai rodo, jog ribos tarp sezonų trinasi – vis daugiau poilsiautojų iš Lietuvos atostogų lagaminus kraunasi rudenį ar pavasarį. O savaitės, sutampančios su moksleivių rudens ar pavasario atostogomis, tampa ypač paklausios, mat, nepraleidžiant pamokų, šiluma piečiau esančiose šalyse galima mėgautis visa šeima. Pvz., Turkijoje poilsiautojų būna net iki lapkričio. Vis dėlto kelionių organizat...
Įvykiai
Pusryčius suvalgyk pats, pietus pasidalink su draugu, o vakarienę atiduok priešui sako kinų patarlė. Vis dėlto, siekiant maitintis sveikiau, svarbu ne tik papusryčiauti sočiai, bet ir tinkamai pasirinkti, ką ryte valgyti. Mitybos specialistės Vaidos Kurpienės teigimu, dažnas čia ir suklumpa. Tad ekspertė išskiria tris klaidas, kurias dauguma daro per pusryčius, ir paaiškina, kokie pusryčiai – išties vertingi. 1 klaida: saldūs pusryčiai Nors atrodytų, kad s...
Transportas
Užsitęsusi bobų vasara ir iki trumpų rankovių spalį vis dar leidžiančios išsirengti dienos ne juokais trikdo vairuotojus: kaip nepaskubėti šiemet „perauti“ savo automobilį žieminėmis padangomis? Atotrūkis tarp tam jau tinkamos temperatūros ankstyvą rytą ir šiltų dienų didina riziką, kad vairuotojai padangų keisti neskubės iki paskutinės sekundės, o jei staigiai atšals – tam bus visiškai nepasiruošę. Specialistai teigia, esminė klaida, kurią paprastai daro...