Lietuviai nelinkę rūpintis savo saugumu, kol jų nebaudžia policijos pareigūnas

Lietuvos kelių policijos tarnyba, bendradarbiaudama su tarptautinių maršrutų operatoriumi „Lux Express“, atliko dvigubą reidą. Jo metu pareigūnai nustatė, kad autobuso kelionės pradžioje, Vilniuje, net kiek daugiau nei pusė (55,6 proc.) keleivių nesegėjo saugos diržų. Tačiau atlikus to paties autobuso patikrinimą Kaune, kuomet į jį įlipo dar daugiau į Varšuvą keliaujančių asmenų – saugos diržo nesegėjo tik vienas keleivis.

Saugumo kampanijos „Užsisek saugos diržą autobuse“ iniciatoriai „Lux Express“ teigia, kad vis daugiau keleivių užsisega saugos diržus, tačiau skaičiai kol kas nedžiugina ir dar yra kur pasitempti. Policijos duomenys rodo, kad 2012 metais, saugos diržų kelionių metu nesegėjo beveik 23,5 tūkst. asmenų, o pernai užfiksuota 17,5 tūkst. pažeidimų. Taigi per penkerius metus pažeidėjų sumažėjo ketvirtadaliu.

„Mažėjanti tendencija reiškia, jog vis daugiau Lietuvos gyventojų rūpinasi savo ir keleivių saugumu. Tačiau šie skaičiai vis dar yra prasčiausi tarp visų Baltijos šalių. Pagal „Lux Express“ turimus duomenis, net 16 proc. keleivių Lietuvoje niekada nesegi saugos diržų autobusuose. Štai pavyzdžiui Estijoje saugos diržų nesegėjo tik 5,8 proc. keliautojų. Tuo metu Latvijoje, šis skaičius siekia 9,6 proc.,“ – teigia „Lux Express Lietuva“ direktorius Tomas Kaziliūnas.

Keleiviams stinga sąmoningumo

Lietuvoje galiojančios Kelių eismo taisyklės reglamentuoja – saugos diržus privalu segėti ne tik automobiliuose, bet ir autobusuose. Siekiant rūpintis keleivių saugumu, visuose „Lux Express“ įmonės autobusuose yra įrengti saugos diržai. Apie prievolę juos segėti, tarptautinė kelionių autobusu kompanija įspėja savo keleivius įvairiais būdais. Autobusų vairuotojai primena keleiviams pasirūpinti savo saugumu, be to, informacija apie saugos diržus yra ir ant kelionės bilieto. Autobusuose yra informaciniai lipdukai, ir trimis kalbomis kartojami priminimai apie saugos diržų naudojimą kelionės metu. Tačiau, kaip rodo atlikta policijos patikra, keleiviai yra neapdairūs, kol jų neįspėja pareigūnai.

„Dažnai keleiviai teigia, jog pamiršo užsisegti saugos diržą, nepagalvojo, kad tai privaloma ir autobuse. Pasitaiko ir tokių atvejų, kuomet keleivių pasiaiškinimai kelia šypsenas pareigūnams – esą saugos diržas pernelyg veržia, todėl jo segėjimas kelia diskomfortą“, – teigia Marija Kazanovič, Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė.

„Lux Expess Lietuva“ vadovas T. Kaziliūnas taip pat pastebi, kad ne visi autobusų keleiviai žino, jog pagal kelių eismo taisykles, saugos diržus privalo segėti ne tik automobiliuose, bet ir autobusuose.

„Jau įpratome užsisegti diržus įsėdę į automobilį, tačiau vis dar jų vengiame važiuodami autobusu. Tačiau labai svarbu, kad žmonės suprastų, jog rūpintis kelionės saugumu yra ne tik įmonės bei autobuso vairuotojo, bet ir kiekvieno keleivio asmeninė atsakomybė“, – sako T. Kaziliūnas.

Saugos diržas gali išgelbėti gyvybę

Kaip teigia saugumo kampanijos „Užsisek saugos diržą autobuse“ organizatoriai, saugos diržas nėra puošmena ar patogumą suteikianti kelionės detalė. Priešingai, ši priemonė yra sukurta tam, kad apsaugotų keleivius ir aplink juos esančius autobuse asmenis nuo pavojingų sužeidimų kelyje. Elementariausias pavyzdys – netikėtas stabdymas didelio greičio kelių ruožuose. Tokiu atveju, diržas užtikrina, kad žmogus liktų savo vietoje ir nesusižeistų atsitrenkdamas į priešais esančias sėdynes arba neiškristų iš savo sėdimos vietos.

Svarbu žinoti, jog saugos diržai padeda apsaugoti keleivius ir nuo avarijų metu sukeliamų sunkių kūno sužalojimų. Diržai užtikrina, kad keleiviai, neiškristų per langus, nesužalotų šalia esančių asmenų, jeigu avarijos metu automobilis, mikroautobusas ar autobusas verčiasi

luxexpress saugosdiržai autobusas
Jei pastebėjote klaidą, pažymėkite reikalingą tekstą ir spauskite Ctrl+Enter, kad pranešti apie tai redakcijai.
Aš rekomenduoju
Rekomendacijų nėra

Komentarai

Komentarai skirti bendrauti ir aptarti įmonės ar renginio ypatybes, taip pat išsiaiškinti įdomius klausimus apie tai.

Įvykiai
Ateinančiais metais kelyje A14 Vilnius–Utena vyks naujas rekonstrukcijos etapas, kurio metu bus atnaujintas 4 km ilgio ruožas. Magistralė bus platinama nuo 2 iki 4 eismo juostų, planuojamos gausios eismo saugos inžinerinės priemonės. Dėl šių darbų atlikimo jau pasirašyta 19,9 mln. eurų vertės sutartis.  „Magistralinis kelias Vilnius–Utena yra pagrindinė eismo arterija tarp sostinės ir šiaurės rytinių Lietuvos regionų. Dėl iš sovietmečio paveldėtos cementbe...
Įvykiai
Daugiau kaip 40 Lietuvos profesinių sąjungų vieningai skelbia palaikymą mokytojams ir rengia masinę protesto akciją „Paskutinis skambutis“. Sekmadienį, 14 valandą numatomos eitynės ir protesto mitingas prie Vyriausybės. Su mokytojais ir už mokytojus. Šia akcija norima parodyti, kad pedagogai yra ne vieni ir  visuomenė solidarizuojasi su mokytojais ir kad  kiekvieno mokytojo reikalas tampa bendru reikalu.  14 valandą gyva žmonių grandine susikabins rankomis...
Įvykiai
Gruodžio 3 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje vyko padėkos vakaras, į kurį  susirinko daugiau nei keturi šimtai savanorių iš visos Lietuvos, paskyrusių savo laiko Lietuvai – įvairioms savanorystės veikloms. Filharmonijoje vyko vieno iš kertinių valstybės atkūrimo šimtmečio projektų „Šimtmečio dovanos“ finalinis renginys. Vos kiek daugiau nei prieš metus startavęs „Šimtmečio dovanų“ projektas suvienijo daugiau nei 400 000 žmonių, kurie Lietuvai padova...
Gamta
„Pastarąjį dešimtmetį Kalėdos daug dažniau būna su lietumi nei su sniegu. Aš sakyčiau, kad labiau reikėtų tikėtis Kalėdų be sniego“, – portalui LRT.lt sako VU Geomokslų instituto jaunesnysis mokslo darbuotojas, klimatologas Justinas Kilpys. Kad per šventės galėsime džiaugtis sniegu, negarantuoja ir etnologas Libertas Klimka, kuris dar rudenį pasinaudojo liaudies išmintimi ir nuspėjo, kad žiema bus be didesnių šalčių.  Galimi staigūs svyravimai ir Kalėdos b...
Laisvalaikis
Pastaraisiais metais nuolat augantis vergų skaičius rodo, kad visuotinės žmogaus teisių deklaracijos skelbimai dėl vergovės ir prekybos žmonėmis uždraudimo gali virsti tuščiu garsu, jei tokiems reiškiniams nebus aktyviai priešinamasi. Tai, kad dabar nemažai civilizuoto pasaulio žmonių džiaugiasi laisve, yra didelis, neseniai iškovotas laimėjimas, dalinė pergalė prieš vieną nemaloniausių ir seniausių institucijų – vergovę. Ji buvo žinoma visuose žemynuose (...
Laisvalaikis
Į Lietuvą, Vilniaus „Siemens“ areną, pirmą kartą atvykstančios trupės „The Illusionists“ magas portugalas Luis de Matos vadinamas Magijos meistru. Jis magijos klasikos ekspertas, sukaupęs daugiau nei 5 tūkst. magijos knygų, parašytų nuo XVI a., biblioteką ir pelnęs ne vieną dešimtį garbių apdovanojimų. Per futbolo stadiono Porto mieste, Portugalijoje, atidarymą jis vienu metu pradangino 52 001 šilkinę nosinaitę ir pateko į Gineso rekordų istoriją. „Aš esu...
Laisvalaikis
Atvėsus orams ir užšalus sekliesiems šalies vandens telkiniams, aplinkosaugininkai primena žvejams mėgėjams, kad privalu laikytis žvejybos ant ledo reikalavimų ir elgtis atsakingai. Artimiausiomis dienomis, kaip praneša Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos (LHMT), ledo danga jau susidarys ir vidutinio gylio ežeruose. Ledas laikomas nesaugiu, jeigu yra plonesnis nei 7 cm. Jis formuojasi nuo priekrantės zonos, todėl yra saugus tik...
Įvykiai
Vilniaus apygardos teismas 2018 m. lapkričio 28 d. priėmė nutartį civilinėje byloje, kurioje nagrinėjo UAB „Small Planet Airlines" vadovo prašymą dėl restruktūrizavimo bylos iškėlimo įmonei. Spręsdamas klausimą dėl restruktūrizavimo bylos iškėlimo, teismas vertino įmonės pateiktus restruktūrizavimo plano metmenis, teikiamus finansinę padėtį pagrindžiančius dokumentus, taip pat - įmonės mokumą ir veiklos tęstinumą. Teismas nustatė, kad bendrovė, turėdama te...
Laisvalaikis
Jokių patvirtintų žinių apie Šv. Kotrynos asmenybės istoriškumą nėra. Anot legendos, ji turėjo būti gimusi ir gyvenusi Aleksandrijos mieste Egipte III a. pb. − IV a. pr. Tyrinėtojas Joseph Simon Assemani (1687–1768) siejo ją su istorine kilminga Aleksandrijos moterimi, kuriai buvo pasiūlyta tapti imperatoriaus Maksentijaus meiluže, tačiau jinai atsisakė. Po to buvo persekiota imperatoriaus, jos turtas konfiskuotas, pati ištremta. Rufinas Akvilietis ją vadi...